Nieuws van jullie fractievoorzitter

Bert Schreuders.jpgvrijdag 05 juni 2020 20:55

We zijn inmiddels al weer twee maanden verder en positief is dat de regels inmiddels weer versoepeld worden. Het virus is niet weg maar voldoende onder controle om het "gewone" leven weer te gaan oppakken. Zelf denk ik dat de tijd voor de corona crises niet meer terug komt en dat we zullen moeten leven met regelgeving, afstand houden etc. In ieder geval hebben wij als inwoners van Nederland laten zien dat we de maatregelen in grote lijnen hebben opgevolgd. Maar ook heel veel creative ontwikkelingen zijn voorbijgekomen en het samen gevoel is volgens mij versterkt. Inmiddels mag ik beperkt weer bij mijn echtgenote op bezoek onder strenge voorwaarden. Gelukkig is het tehuis waar zij verblijft niet getroffen door het virus waar wij heel dankbaar voor zijn. Politiek gezien was het een stille tijd. Veel vergaderingen worden samengevoegd en digitaal gehouden. Veel belangrijke stukken waren er niet en de raadsvergaderingen duurden bijzonder kort. Achter de schermen wordt hard gewerkt maar de beperkingen zijn er. Voor de komende periode staat de kadernota en de jaarrekening 2019 op het programma. Uit een eerste mededeling van de verantwoordelijke wethouder stevent onze Gemeente af op een meerjaren tekort. Bijsturen is nodig en keuzes maken eveneens. Voor wat de ChristenUnie betreft kunnen de inwoners niet zomaar opgezadeld worden met fors hogere lasten. Wij zullen dan ook de komende tijd de vinger aan de pols houden maar wel constructief meedenken, hetgeen de ChristenUnie altijd al doet. Uiteraard wel binnen de eigen kaders. De jaarrekening 2019 geeft in ieder geval een overschot te zien van ruim 1,2 miljoen euro. Momenteel is de accountant bezig met het onderzoek en wij verwachten eind juni 2020 het resultaat. Gezien de signalen uit het verleden hebben wij er alle vertrouwen in dat er een goedkeurende verklaring zal komen. Als voorzitter van de rekeningcommissie heb ik regelmatig overleg over de voortgang en de ontwikkelingen en mij zijn geen signalen bekend die anders zouden uitwijzen. U begrijgt het is een korte update, maar politiek gezien gebeurd er qua vergaderingen niet veel.

Hartelijke groet,

Bert Schreuders, fractievoorzitter

Reacties op 'Nieuws van jullie fractievoorzitter'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.